Joga

Pierwsze asany – od czego zacząć przygodę z jogą?

0
fot. unsplash.com

Joga znana jest już od stuleci i z powodzeniem praktykowana przez miliony ludzi. Jeżeli i Ty zastanawiasz się nad tą aktywnością, zacznij od jogi dla początkujących. Czyli właściwie od czego?

Joga w różnych odsłonach

Generalnie wyróżnia się około 84 pozycji w różnym stopniu trudności. Każda z nich ma swoją nazwę zwyczajową oraz sanskrycką. Często są to odwołania do zwierząt, np. kobra czy świerszcz. Nierzadko możesz się zdziwić nazwami takimi jak „nieboszczyk” albo „sikający pies”.

Niech jednak nie zwiodą Cię zabawne określenia – joga to dyscyplina wymagająca przede wszystkim wytrwałości i regularności. Gdy przyłożysz się do tych aspektów, szybko wzniesiesz się na wyższy poziom. Pamiętaj jednak, że na wszystko przychodzi odpowiedni czas. Joga to również ćwiczenie cierpliwości.

Skup się na tych asanach!

Kiedy zaczynasz ćwiczyć jogę, naturalne jest, że Twoje ciało nie jest jeszcze dostatecznie rozciągnięte i przygotowane do trudniejszych kombinacji. Postaw więc na takie ćwiczenia, które z jednej strony wzmocnią ciało, a z drugiej, wprowadzą u Ciebie spokój. Będą to:

  • Pozycja do góry (tadasana)
  • Pies z głową w dół (adha mukha)
  • Siad skrzyżny ze skrętami (svastikasana)
  • Pół mostka (chatushpadasana)
  • Pozycja wielbłąda (ustrasana)
  • Pozycja nieboszczyka (savasana)

Ćwiczenia te skierowane są głównie w kierunku mięśni pleców i całego ciała, dodatnio wpływają również na wytrzymałość. Dedykowane są głównie osobom, które mają siedzący tryb życia. Proste asany będą doskonałym wytchnieniem dla obolałych pleców. 

Kiedy trudniejsze?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to kiedy możesz przejść z podstawowych asan na bardziej zaawansowane. Wszystko zależy od Twojej wytrwałości oraz możliwości ciała. Dlatego też przede wszystkim nic na siłę. Gdy widzisz, że konkretne trudniejsze asany są ponad siły, zrób krok w tył i wróć do podstawowych. Być może musisz wzmocnić jeszcze bardziej swoje ciało. Joga ma być przyjemnością, a nie katorżniczym wysiłkiem. Pamiętaj o tym przy planowaniu treningów!

Ćwiczenia a grupa krwi. Czy to ma znaczenie?

Previous article

Dlaczego codzienny spacer jest tak ważny dla organizmu? Naukowcy już to wiedzą!

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Joga