Nauka

Dlaczego codzienny spacer jest tak ważny dla organizmu? Naukowcy już to wiedzą!

0
fot. unsplash.com

Ze wszystkich stron słyszysz o tym, że dobrze jest ćwiczyć przynajmniej cztery razy w tygodniu. Cóż jednak gdy po powrocie z pracy marzysz tylko o chwilach przed telewizorem na kanapie? Ubierz buty i idź na spacer. To najlepsze, co możesz dla siebie zrobić!

Korzyści dla ciała

Spacery to aktywność fizyczna taka jak każda inna. Tylko pozornie nie wymaga wysiłku i kojarzona jest z relaksem. Wystarczy pół godziny spaceru dziennie, aby poprawić swoją kondycję. Przy okazji zrzucisz nadprogramowe kilogramy oraz zaopatrzysz swoje ciało w tak potrzebną dla rozwoju kości witaminę D. Mimo że możesz ją suplementować, to nic nie zastąpi tej pozyskanej w sposób naturalny.

Codzienna dawka ruchu to również doskonały sposób na wspomaganie układu sercowo – naczyniowego. Serce lepiej będzie pompować krew, a dotlenienie organizmu spowoduje lepszą pracę mózgu. Dodatkowym plusem jest fakt, że wychodząc na spacer bez względu na pogodę, zahartujesz się i przygotujesz organizm na jesienno – zimową walkę z wirusami. 

Samo dobro dla psyche!

Z pewnością obiło się o uszy powiedzenie: „ Idź przewietrz głowę!”. Podczas codziennego spaceru rozluźnisz ciało i sprawisz, że wszystkie dręczące myśli, chociaż na chwilę odejdą na drugi plan. Niejednokrotnie pozwala to na zdystansowanie do wielu problemów oraz spojrzenie na nie w zupełnie innym, korzystniejszym świetle. 

Spacery to dobra okazja również do poznania najbliższej okolicy. Motywuje, by poszukać fajnych miejsc, a może sprawi, że pokochasz spacery w lesie? Nie od dzisiaj wiadomo, że kąpiele leśne to jedna z najbardziej relaksujących czynności, jakie możesz sobie zafundować po całym dniu. Wartością dodaną jest również o wiele lepszy sen i koniec problemów z zasypianiem. 

To wszystko jednak zadziała tylko w momencie, gdy wpiszesz spacery w Twój kalendarz i będziesz wychodzić codziennie. Postaw więc na regularne spacery i ciesz się dobrą kondycją oraz zdrowiem każdego dnia. 

Pierwsze asany – od czego zacząć przygodę z jogą?

Previous article

5 powodów, dla których warto zapisać się na siłownię

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Nauka