Fitness

Co jeść po treningu? Oto gotowa odpowiedź na to trudne pytanie!

0
fot. unsplash.com

Wszyscy wiemy, że zdrowe odżywianie to więcej niż połowa sukcesu każdego sportowca. Nikt jeszcze nie przebiegł maratonu, lub nie ukończył treningu, jedząc jedynie fast foody. Co więc jeść po treningu tak, aby dać sobie jak najwięcej energii do regeneracji?

Naturalnie i zdrowo 

I to nie tylko po treningu. Zdrowa, prawidłowo zbilansowana dieta to suma odpowiednio wyważonego balansu między tłuszczami, węglowodanami i białkiem. Bez względu na to, czy właśnie komponujesz sobie śniadanie, obiad czy protreningową przekąskę, zadbaj, aby produkty, których używasz były najwyższej jakości. Unikaj wysoko przetworzonych półproduktów, zastępując je naturalnymi. Postaw na prawdziwy smak bez glutaminianu sodu i konserwantów. Twoje ciało Ci za to podziękuje!

Po treningowy jadłospis

Układając swoje menu po treningu, zwróć szczególną uwag na wartości odżywcze, jaki tym samym dasz swojemu organizmowi. To niezwykle istotne, aby w jak największym stopniu wspomóc ciało w regeneracji. Postaw więc na:

  • Białko – ono przyczynia się do naprawy mikrouszkodzeń, do jakich mogło dojść podczas treningu. Zmniejsza również zmniejszanie się tkanki mięśniowej.  
  • Łatwo przyswajalne węglowodany – substancje te, połączone z białkiem cudownie wycisza organizm, uzupełniając aminokwasy. Sprawiają również, że metabolizm działa na podwyższonych obrotach. Jest to niezwykle istotne, jeżeli treningiem chcesz stracić kilka nadprogramowych kilogramów. 

Stanowczo ogranicz za to tłuszcze, które nie wniosą nic dobrego do twojego organizmu.

Jadłospis w praktyce — przykłady

Dobrym pomysłem będzie ryż z ulubionymi warzywami i chudym mięsem. Może to być kurczak, indyk lub wołowina. Świetnie sprawdzi się również koktajl z dodatkiem banana i jogurtu naturalnego. Jeżeli lubisz makarony, postaw na te pełnoziarniste. Wymieszaj je z warzywami i dobrej jakości mięsem. Gdy potrzebujesz wrzucić coś na szybko, dobre będą kanapki. Wybierz wtedy chleb pełnoziarnisty i dodaj do niego kurczak, jajka, albo twaróg. Posiłkiem „na szybko” będą również owoce z jogurtem i miodem. Podsumowując, postaw na samo zdrowie na talerzu. 

Niedosyt po ćwiczeniach? Następnym razem dorzuć ciężarki! Podpowiadamy jakie najlepsze!

Previous article

5 korzyści z regularnych ćwiczeń jogi. Przeczytaj i sprawdź!

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Fitness