Sport

Czy bieganie jest dla wszystkich? Sprawdź!

0
fot. unsplash.com

Bieganie to jedna z najtańszych i najprzyjemniejszych form spędzania wolnego czasu. Potrzebujesz tylko dobre buty, a cała reszta to dodatki. Czy jednak ten sport mogą uprawiać wszyscy?

Z medycznego punktu wiedzenia

Jeżeli zastanawiasz się nad bieganiem, pierwsze co trzeba zrobić, to iść na badania lekarskie. Już te podstawowe, łącznie z prześwietleniem i EKG pozwolą wykluczyć ewentualne przeciwskazania. Gdy jesteś po starej kontuzji, najpierw porozmawiaj z dobrym fizjoterapeutą albo ortopedą. Brak przeciwskazań, to pierwszy krok do regularnych treningów!

Rada: Wsłuchaj się w swój organizm. Jeżeli podczas pierwszych prób biegania, poczujesz ból kostny, koniecznie sprawdź jego przyczynę!

Wytrwałość przede wszystkim

Najgorszy nie jest pierwszy raz. Problem pojawia się w momencie, gdy pierwszy zapał do biegania opada a w Tobie budzą się wątpliwości, czy to naprawdę ma sens. Chłodniejszy lub deszczowy dzień skutecznie namawia do odpuszczenia treningu. Jeżeli to jest jeden raz, nie ma problemu, ale kilka razy z rzędu sprawi, że szybko zapomnisz o bieganiu.

Rada: Opowiedz o swoich biegowych planach znajomym. Ustal sobie również plan treningowy, korzystając z dostępnych danych w Internecie albo też za pomocą specjalnej aplikacji. 

Sam na sam z myślami

Bieganie to w gruncie rzeczy sport dla samotników. Niezwykle rzadko zdarza się, aby ktoś miał takie samo tempo biegu jak Ty. A tylko dzięki temu trening ma sens. Nastaw się więc na spędzanie czasu w samotności. 

Rada: Kup dobre słuchawki i ułóż listę piosenek, przy których dobrze Ci się będzie biegało. Możesz też posłuchać audiobooków. 

Nastaw się na zmęczenie

Nie da się ukryć, że bieganie to jeden z najbardziej wymagających dla organizmu rodzajów aktywności. Tętno przyspiesza, podobnie jak oddech. Po treningu, prócz skoku endorfin przychodzi zmęczenie i konieczność regeneracji. Plusem za to jest fakt, że redukuje się tkanka tłuszczowa. 

Rada: Bieganie zaplanuj tak, aby mieć po treningu przynajmniej 45 min na regeneracje. Krótka drzemka albo chwila relaksu pomoże wrócić do pełni sił!

Najszybsze sposoby na spalenie oponki na brzuchu

Previous article

Ćwiczenia z trenerką z internetu. Czy warto?

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Sport